Thailand

23 juni 2017 - Koh Samui, Thailand

Onze laatste dagen hebben we doorgebracht in Thailand, waarvan Chiang Mai de eerste stop was. Daar hebben we een elephant sanctuary bezocht waar vroeger mishandelde olifanten opgevangen worden en nu een goed leven leiden. Wij vonden het echt een super leuke dag en zouden mensen dit zeker aanraden! Om een beetje vertrouwen te winnen van de olifanten hebben wij speciale kleding aangetrokken. Die kleding wordt normaal gesproken gedragen door de mensen die samen met de olifanten in de jungle leven, dus geeft een positieve associatie (de mensen beschermen de olifanten daar). Allereerst hebben we de olifanten gevoerd om een band op te bouwen, want liefde gaat tenslotte door de maag hahah Daarna zijn we het water ingegaan om de olifanten te wassen en lekker in te smeren met modder. Het was erg mooi om te zien hoe zij hiervan genoten en vooral niet werden gedwongen als zij niet wilden.

We hebben deze dag goed afgesloten door gezellig met Bo en Amy samen een hapje te eten en nog even over de markt te struinen. De volgende dag hebben we scooters gehuurd en zijn via de bergen richting Pai gereden. Dat was weer een prachtig stuk om te rijden! In Pai zijn we heerlijk tot rust gekomen in de hotsprings en daarna doorgereden richting de Lod cave. Deze grot is super groot en bestaat eigenlijk uit drie verschillende grotten. Het was weer pikkedonker dus onze gids had een schattige lantaarn meegebracht. Echt een prachtige grot om doorheen te lopen en te varen! We hebben heel wat wildlife gespot in de grot. Het water zit vol met mega grote vissen die zelfs omhoog springen en verder vliegen er heel veel zwaluwen en vleermuizen rond. Daarnaast zit het vol met enge grote spinnen en vieze dikke slangen Dus voor de liefhebbers zeker een grot om te bezoeken!!

Later die dag zijn we weer teruggereden naar Chiang Mai en hebben de scooters weer ingeleverd. Aangezien wij ons ook de hele vakantie hebben vermaakt met eten, vonden wij dat het hoog tijd werd voor een cooking class zodat we ook thuis van die heerlijke gerechten kunnen genieten Dit was hartstikke leuk om te doen en we hebben zelfs een kookboek meegekregen dus ik ga zeker even de chefkok uithangen. Vanavond staat Gai Pad Med Ma Muang al op het menu haha, dus dat wordt genieten voor mijn familie

We zijn met de nachttrein richting Bangkok gereisd, dit was zowel ons startpunt als eindpunt. Daar zijn we naar de floating market geweest en hebben we de laatste souvenirs gescoord. We verbleven in een hostel waar we vanuit onze kamer van de glijbaan naar beneden konden glijden, super leuk De laatste avond hebben we samen goed afgesloten op Khao San Road

Inmiddels zijn we helaas alweer in Nederland... het is echt voorbij gevlogen!! Wij hebben echt een geweldige tijd gehad en ik hoop dat jullie ook een beetje hebben genoten van onze ervaringen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Angélique:
    23 juni 2017
    Welkom thuis!!
    Bedankt voor het delen van jullie avonturen en foto's.
    Zet hem op in de keuken vanavond!!
    En "Puppy's". "Eet smakelijk!!"
    Tot van het weekend.
  2. Hanneke hoentjen:
    23 juni 2017
    Fijn dat jullie weer thuis zijn. Een vakantie om nooit te vergeten. ik heb vele vele foto`s gezien en krijg daar door toch een goede indruk van al jullie belevenissen.
    Toch is het ook weer fijn om thuis te zijn. ik hoop dat je eten lekker is geworden. Hoop je gauw te zien, liefs, oma
  3. Janet:
    24 juni 2017
    Fijn dat jullie weer goed thuis zijn.Wat is de tijd snel voorbij gegaan.Bedankt voor alle mooie reisverhalen,ik heb ervan genoten.Succes met je verdere dingen,die je gaat doen.Groetjes.