Cambodja & Vietnam

5 juni 2017 - Dalat, Vietnam

Het is weer tijd voor een update!!

We hebben de bus richting Cambodja gepakt en zijn heel charmant de grens overgekomen haha (Liza ging vallend de grens over). We lijken al super bereisd doordat onze paspoorten rijkelijk gevuld zijn met mooie stempels en visums, dus die doen we nooit meer weg! Eenmaal aangekomen in Siem Reap hebben we een tuktuk naar ons hostel gepakt en de stad nog even verkend. We hebben onszelf verwend met ice cream rolls, echt super lekker! Voor de mensen die het niet kennen; de smaak die je kiest wordt in stukken gehakt op een bevroren plaat en dan maken ze er een mooi kunstwerk van door het op te rollen (Facebook staat er vol mee).

De volgende ochtend zijn we heel vroeg opgestaan en om 4:30 al opgepikt door onze tuktuk driver (Mr. Khemra) om met zonsopgang in Angkor Wat te zijn! Dit was weer een adembenemende ervaring, super mooi om te zien! Mr. Khemra heeft ons naar de verschillende tempels gereden, wat echt hartstikke fijn was! Wanneer wij genoten van de tempels lag hij in zijn hangmatje te slapen, echt lachwekkend om te zien. Angkor Wat is echt een aanrader om te bezoeken! Diezelfde dag zijn we met een minivan vol met locals vertrokken richting Phnom Penh. Dit was een aparte reis zal ik maar zeggen... Iedereen staarde naar ons, waarschijnlijk omdat toeristen dit normaal gesproken niet doen (maar wij durven het avontuur wel aan haha). De mensen zijn letterlijk in het busje gepropt en bewegen was geen mogelijkheid, dus het was een erg lange tocht.. Aziaten schreeuwen tijdens het telefoneren en maken allerlei vieze rochel geluiden, dus wij waren blij toen we eenmaal dat busje uit konden!

In Phnom Penh zijn we naar de killing fields en S21 (gevangenis) geweest. Dit was heel indrukwekkend en heftig, vooral de boom waar de kinderen tegenaan geslagen werden. Om kogels te besparen werden allerlei martelingen uitgevoerd, echt heel bizar. Er hing ook echt een kille sfeer in de gevangenis, zeker een must om te bezoeken!

Verder hebben we de stad nog verkend; we zijn naar het National museum geweest en hebben een National Dance Show bijgewoond. Daarnaast hebben we de russian market en de central market bezocht. Dus uiteindelijk hebben we een druk maar super leuk schema gehad!

Onderweg naar Vietnam hebben we nog kunnen genieten van de Cambodian people's party en karaoke in de bus.

De Vietnamese grens zijn we zonder blunders overgestoken! Onze eerste stop was in Ho Chi Minh waar we naar het War museum zijn geweest en sightseeing hebben gedaan. We hebben genoten van een overheerlijke kom Pho; een typisch Vietnamees gerecht (soep met noedels en rundvlees), super lekker! De volgende dag hebben we onze motoren gekocht waar we echt heel erg blij mee zijn!! We zijn dan ook direct vertrokken met onze nieuwe aanwinst De stad verlaten was nog een hele klus aangezien het verkeer echt super chaotisch is en het mega druk was, maar het is ons zonder kleerscheuren gelukt! Het was dan ook direct een heel avontuur en we zijn in de avond al ergens in een klein stadje gestrand, omdat het echt niet meer veilig was om verder te gaan aangezien het pikkedonker was en de kwaliteit van de wegen niet altijd even goed is. Toch hebben we onwijs genoten van onze tour, echt super gaaf! We waren weer eens een echte bezienswaardigheid tijdens onze reis, iedereen zwaaide en toeterde naar ons, echt geniaal! De mensen in Vietnam zijn echt hartstikke vriendelijk maar spreken geen woord Engels, wat in sommige situaties lastig kan zijn. We hebben er bijvoorbeeld 10 minuten over gedaan voordat we erachter kwamen dat de eigenaresse van het hotel onze paspoorten wilde hebben

De volgende dag zijn we via de bergen richting Dalat gereisd. Daar verblijven we in een super chill hostel (Cozy Nook) met echt heel erg vriendelijke eigenaren, bedankt voor de tip Bo! Ook hier hebben we wat sightseeing gedaan en zijn we naar het crazy house geweest, een soort uit de kluiten gewassen boomhut in sprookjesachtige stijl. Samen met alle andere backpackers hebben we genoten van overheerlijke family dinners in het hostel, super gezellig en lekker! In de avond zijn we met z'n allen naar de maze bar geweest, dat is ook echt een must see (zeker als je al wat drankjes op hebt)! Het is een bar met meerdere verdiepingen, gangen, trappen etc waar je makkelijk in verdwaald kunt raken. Eigenlijk moet je het zelf beleven om het te begrijpen. Wij hebben in ieder geval een leuke en gezellige avond gehad! De volgende dag stond in het teken van canyoning, super gaaf! We hebben geklommen, gezwommen, gegleden, gesprongen en vooral heel erg genoten!! We zijn abseilend naar beneden gegaan langs de watervallen en zijn door de jungle geklauterd. Het hoogtepunt was wel echt de klif van 11 meter waar we een aanloop voor nodig hadden om eraf te springen, echt super vet!! Weer een geweldige ervaring rijker die niemand ons meer afneemt

Dit was in een notendop wel zo'n beetje wat we beleefd hebben de afgelopen dagen. Morgen gaan we weer lekker door de bergen crossen met onze motoren en genieten van de mooie natuur onderweg!

1. Quin:
    5 juni 2017
    Fijn te horen dat het allemaal goed gaat met jullie en jullie avonturen. Leuk dat je ook nog contact mrt Bo hebt gehad, en dat ze nog tips voor jullie had. De motoren zien er best uit veel plezier ermee. Mooie foto's ook .
    Veel plezier en veilige kilometers verder, we spreken elkaar.
    Groetjes
    Quin
  2. Isabel:
    5 juni 2017
    Hallo lieve meiden, wat fantastische wat jullie allemaal aan het doen zijn wauw!
    Echt super en wat Een mooie foto's .
    Wat een ervaring, echt super gaaf.
    Kijken jullie wel uit met die motors.
    Doe voorzichtig meiden en onwijs veel plezier nog.
    Ik weet niet of ik dit allemaal gedurfd had, en ik ben niet bang aangelegd.
    Dikke kus love you lieverd tot het volgende verhaal.
  3. Anne-Martine:
    5 juni 2017
    Die broek moet wel heel lekker zitten.....
  4. Iwona:
    5 juni 2017
    So super nice to hear your stories !!!
    Enjoy to the max :))))))
  5. Iwona:
    5 juni 2017
    Aha, since you already have the motorbikes, please stay on the main routes and try not to go on the off-jungle roads?? Ok?;)
  6. Angelique:
    5 juni 2017
    WoW, WoW, WoW, echte wereld reizigers. Wat maken jullie veel mee en zien jullie veel. Heel bijzonder allemaal. Foto's zien er super uit. Echt leuk dat jullie veel op de motor doen. Geniet er maar lekker van en goede veilige kilometres verder, ik kijk weer uit naar jullie volgende verslag.
  7. Hanneke hoentjen:
    5 juni 2017
    Wat leuk om al jullie belevenissen te lezen. Jullie zien, horen en luisteren en beleven mooie spannende dingen mee, die je nooit meer vergeet. Heerlijk om daar later nog van te genieten. Zijn er genoeg plaatsen om benzine te tanken voor de motoren? De foto`s zijn geweldig. Wees voorzichtig en geniet volop. Zie uit naar jullie volgend verslag. Oma.
  8. Fransie:
    7 juni 2017
    Wauw Jai wat een toffe dingen allemaal!! En bizar ook, dat boom verhaal bah!!
    Heel leuk dat jullie zo veel doen en ervaren!!
    Heel veel plezier, kijk uit naar je volgende verhaal!
    Liefs Fransie
  9. Janet:
    7 juni 2017
    Wat een belevenissen allemaal.Jullie maken wel veel mee en dat kan niemand jullie afnemen,gaaf hoor.Jullie komen op plaatsen,die normale toeristen nooit zullen zien.Geweldig!Nog heel veel plezier en geniet ervan.Ik kijk uit naar het vervolg. Liefs Janet