Adembenemend!

21 mei 2017 - Koh Samui, Thailand

We zijn alweer een aantal dagen verder dus is het weer tijd voor een update! In de avonduren hebben we genoten van strandwandelingen, lekker eten en sterke verhalen van andere backpackers.  Inmiddels hebben we ook al twee leerzame werkdagen bij het Dog & Cat Rescue Center erop zitten. De eerste dag bestond vooral uit het dichthechten van de patiënten na castratie/sterilisatie zodat de dierenarts aan de lopende band kon opereren. De tweede dag hebben we ook een proefje mogen nemen van het castreren en volgende week zullen we zelfstandig mogen opereren, dus daar hebben wij uiteraard super veel zin in! Daarnaast hebben we beide dagen behandelrondes gelopen wat in sommige gevallen best een uitdaging is. Er lopen veel 'zielige' dieren rond met bijvoorbeeld enorme wonden tot op het bot. Toch doen de medewerkers van het rescue center hun uiterste best om de dieren van de best mogelijke zorg te voorzien en wij helpen hen daarbij. De communicatie is soms lastig want Engels kunnen de meesten niet verstaan en/of spreken, maar toch kunnen we heel veel lachen met het personeel!

De weekenden zijn wij vrij dus is het tijd voor leuke trips! Zaterdag zijn wij met de boot richting het Angthong National Marine Park gegaan. Zowel op de heen als terug reis hebben wij heerlijk op het dek in de zon gelegen en aan ons kleurtje gewerkt. Allereerst zijn we richting Talay Nai gevaren om daar te genieten van de emerald green lagoon, echt prachtig! Daarna zijn we naar het eiland Koh Wau Ta Lap gevaren om daar, na een helse klim door de jungle, te genieten van het uitzicht over de 42 omliggende eilanden. De klim was echt zwaar in deze hitte maar het uitzicht en het spotten van wilde apen heeft alles weer goed gemaakt! Als kers op de taart zijn we nog gaan snorkelen toen we eindelijk weer beneden aangekomen waren.

Vandaag zijn we weer met de scooter op pad gegaan en hebben we echt gebruik moeten maken van onze skills op de onverharde weggetjes richting de mountain waterfall. Deze waterval is echt lastig te vinden maar het is ons gelukt! Eenmaal daar aangekomen waren we echt helemaal alleen, super chill (de meeste mensen durven de weg ernaartoe niet aan)!! Ook hier was het uitzicht weer adembenemend, niet in woorden te beschrijven. We hebben heerlijk gezwommen en zijn naar de top geklommen.

Echt alles wat we dit weekend hebben gezien was prachtig! Helaas vallen de foto's echt in het niet met de werkelijkheid, maar ik zou zeggen ga het zelf ervaren ;)

1. Angélique:
    21 mei 2017
    Wat hebben jullie al veel gedaan. Super!!
    Veel plezier maar weer de komende week!!
    Liefs.
  2. Quin:
    21 mei 2017
    Gaaf dat jullie al zoveel hebben gezien en gedaan, doe wel voorzichtig op jullie avonturen.
    Ben benieuwd wat voor spannende dingen jullie nog meer gaan meemaken.
    Ik wacht op je volgende verhaal.
    Groetjes.
  3. Lara:
    21 mei 2017
    Gaaf! De foto's zijn ook echt super! Bizar om de katten zo op tafel te zien liggen :P. Have fun!
  4. Isabel:
    21 mei 2017
    Wat onwijs gaaf allemaal wat jullie al gedaan hebben echt super lijkt me geweldig .
    Ik hoop dat jullie nog veel ander dingen mogen zien en beleven geniet er van want het gaat super snel voorbij allemaal.
    Benbenieuwd naar jullie volgende avontuur en genieten hé dames en voorzichtig .
    Dikke kus van ons allemaal xxx Isabel.
  5. Angelique:
    21 mei 2017
    WoW , wat een belevenis. Super mooi allemaal. Geniet er lekker van, maar wees voorzichtig. Dikke knuf.
  6. Sandra:
    23 mei 2017
    In één woord GE-WEL-DIG!!!!! Misschien vallen de foto's voor jullie in het niet in vergelijking met de werkelijkheid maar we krijgen toch wel een aardig beeld hoor! Supermooi! Hang on....... Ik kijk uit naar het volgende verslag. X